Iсторико-патрiотичний клуб

"Алатир"


«Нові часи нового прагнуть слова»

— Максим Рильський

Навіть самі продвинуті пропагандисти іноді допускали надзвичайні ляпи

Навіть самі «продвинуті» пропагандисти іноді допускали надзвичайні ляпи. Однією з таких помилок стала надрукована в журналі нацистської Німеччини «Сонце в домі» фотографія шестимісячної дівчинки. Як відомо гітлерівці пропагували шовіністичні ідеї, які ставили арійську націю (з якою себе ототожнювали) над всіма іншими народами Світу. Для задурманення свого народу та втлумачення у їх підсвідомість даної ідеї активно застосовувались усі методи пропагандистської машини. Звичайно для масового гіпнотизування були залучені усі засоби масової інформації. В 1935 році нацисти випустили журнал «Sonne ins Hause» в якому опублікували фото шестимісячної дівчинки як «ідеал арійського немовля». Це видання було одним із найпопулярніших у сімейних колах і коли воно оголосило конкурс на кращий дитячий знімок, до редакції ринули тисячі листів з фотокартками. Прислав свою роботу і Ханс Баллін – відомий фотограф із Берліну. Саме її невдовзі особисто відбере «міністр пропаганди» – Йозеф Геббельс, після чого журнал розлетиться по німецьким домівкам. Ніби в цій історії не було нічого дивного, коли б… Коли б нацистські пропагандисти знали хто зображений на цій фотокартці то рвали б на собі волосся. Справа в тому, що на знімку було зображено аж ніяк не арійське немовля, а дитя народу якого вони звинуватили у всіх бідах, тобто єврейське. Гітлерівцям звичайно про це було нічого не відомо, а фотографія мала неабиякий успіх і після друку в журналі її почали друкувати на поштових листівках, які розлетілись по всьому Третьому рейху. На знімку була дівчинка з єврейської родини Якоба та Поліни Левінсонів, нині відома викладачка хімії в університеті Нью-Йорку – Хессі Тафт. Саме вона повідала світу про свою надзвичайну історію. Сім’ї Хессі одним із небагатьох родин вдалось тоді втекти до Парижу, а звідти переправитись через океан до Америки. Ще одним цікавим фактом є те, що вищезгаданий німецький фотограф відсилаючи свою роботу на конкурс чітко усвідомлював що він робить. Коли Поліна Левінсон несподівано для себе побачила свою крихітку в нацистській пресі, вона безперечно звернулася до «майстра об’єктиву», що б той пояснив чому відправив цей знімок без її згоди. На що той відповів , що хотів виставити гітлерівців на посміховисько, та довести що їхня расова теорія не варта і ломаного гроша, оскільки навіть самі майстри пропаганди не зможуть відрізнити єврейське немовля від арійського.

 


Розробка сайтів - Віталій Ткач